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Acidentes e catástrofes naturais


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Trágico Sobrinha de Fidel Castro será uma das vítimas do voo AH 5017

De acordo com o site oficial do aeroporto de Ouagadougou, no Burkina Faso, a sobrinha de Fidel Castro e filha de Raul Castro, atual presidente de Cuba, Mariela Castro, será uma das vítimas do avião que se despenhou hoje no Mali.

Mariela Castro, sobrinha de Fidel Castro, antigo chefe de Estado cubano, estará entre as vítimas do acidente aéreo que hoje vitimou mais de 110 pessoas. A diretora do Centro Nacional Cubano de Educação Sexual e ativista pelos direitos da comunidade LGBT em Cuba é filha do atual presidente de Cuba, Raul Castro.

No mesmo voo estariam também, segundo fontes do aeroporto de Ouagadougou, no Burkina Faso, de onde partiu o voo com destino a Argel, dois funcionários europeus.

Também segundo a última informação oficial libertada pelos responsáveis do aeroporto, os destroços do voo AH5017 já terão sido encontrados pelas forças francesas estacionadas no Mali, porém estarão numa zona desértica de difícil acesso entre Gao e Kidal, no Mali.

Das possíveis vítimas, 51 são francesas, 26 são oriundas de Burkina Faso, 20 são libanesas, cinco são canadianas, quatro são alemãs, uma é luxemburguesa e uma é suíça. Já os seis membros da tripulação são todos de origem espanhola.

Notícias ao Minuto

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actualização: A filha do Presidente cubano, Mariela Castro, desmentiu hoje na televisão cubana que estivesse entre os passageiros do voo da Air Argélia que se despenhou hoje no norte do Mali, como foi noticiado.

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actualização: A filha do Presidente cubano, Mariela Castro, desmentiu hoje na televisão cubana que estivesse entre os passageiros do voo da Air Argélia que se despenhou hoje no norte do Mali, como foi noticiado.

Não precisava falar, bastava somente aparecer... viva :P

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Sometimes a little mistake prevents a bigger problem

I just have been told the little story below and I feel, in the grim week for aviation we are currently seeing, a little bit of smile on the dial is called for ...

The crew of a German airline had ordered soap for the lavatories to be replenished at their next stop. After arrival the soap did not show up however. In a lot of background noise the crew therefore inquired with the loadmaster about the soap: "Seife rufen!" (call for the soap!) The loadmaster nodded and disappeared, a short time later a maintenance vehicle showed up. The crew went to check what the matter was and who had called maintenance, when the engineer climbed the stairs and told the crew that indeed tyre #2 had lost pressure and both left main tyres needed to be replaced, leaving the crew completely stunned and puzzled with an according expression on their faces.

Engineer and crew went to look at the tyre, which appeared to be new, fully inflated and without any problem. The engineer showed the crew that tyre #2 indeed held only a fraction of the pressure required, the two wheels on that gear leg were quickly replaced and the aircraft could depart.

The crew concluded that what happened could only have been: the loadmaster understood instead of "Seife rufen" (call for the soap) "Reifen prüfen" (check the tyres) due to the background noise and reacted accordingly. The crew report closed: "But why should little mistakes always cause incidents and not occasionally prevent one?"

:)

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  • 5 months later...

AirAsia plane with 162 aboard missing in Indonesia

http://m.tvnz.co.nz/news/world/6212413

 Updates:

AirAsia has announced a press conference shortly, says there were 155 on board. It was travelling through an area of bad weather at the time.

UPDATE 2: Reuters reporting the plane had asked for an unusual route before contact was lost.

UPDATE 3: Contact was lost 3 1/2 hours ago (at 0617 local/2317GMT/1817 EST)

UPDATE 4: Emergency Call Centre established for family or friends of those on board aircraft. number is +622129850801.

UPDATE 5: AirAsia releases statement - nothing much of substance other than confirming they lost contact with the plane. "We have not further information of the status". Link to statement

UPDATE 6: For plane people, it was built in 2008 and is owned by Doric

UPDATE 7: @AirAsia has changed Twitter picture to gray instead of normal colours. Not really any great update, but it's happened. So I'm letting you know :)

UPDATE 8 (1225 MT/ 2325 EST): Here are visualisations of the weather in the area:https://twitter.com/mattdanielwx/status/54905561544005888//https://twitter.com/AdilNajam/status/549058323740626944

UPDATE 9 (1230 MT / 2330 EST): Here is another media release. Singaporean Navy and Air Force have been activated and offered help to Indonesia. Lost contact with Indonesian authority at 0724, Singapore was notified at 0754. Waiting area for friends and family established at Changi Airport.

UPDATE 10 (1231 MT / 2331 EST): Passenger breakdown: 1 Malaysian, 1 British, 1 Singaporean, 3 Korean, 148 Indonesian. 138 Adults, 16 children, 1 infant. Captain Iriyanto was the pilot, and the FO was Remi Emmanuel Plesel. Please remember this is the ethnicity of the passport they were travelling on, and does not necessarily reflect their nationality

 
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Crash: Indonesia Asia A320 over Java Sea on Dec 28th 2014, aircraft went missing believed to have impacted waters

An Indonesia Air Asia Airbus A320-200, registration PK-AXC performing flight QZ-8501 from Surabaya (Indonesia) to Singapore (Singapore) with 155 passengers and 7 crew, was enroute at FL320 over the Java Sea about 95nm eastsoutheast of Pulau Belitung Island at about 06:22L (23:22Z Dec 27th) when radar and radio contact was lost with the aircraft while it was deviating around weather.

A search for the aircraft is underway, the aircraft is believed to have impacted water about 80nm before the island of Pulau Belitung.

The airline confirmed that radar and radio contact was lost at 07:24L (00:24Z). An emergency hotline has been established for relatives of passengers on the flight.

Indonesia's Ministry of Transport said last radio contact with the aircraft occurred at 06:16L (23:16Z). The crew requested to climb and deviate to fly around cloud. The captain of the flight had 6,100 hours of flying experience. The aircraft has last undergone maintenance on Nov 16th 2014.

Indonesia's Ministry of Transport also published the load sheet and passenger manifest on their website. According to the load sheet the aircraft carried 158 passengers and 6 crew, according to the passenger manifest 155 passengers (manifest counts/lists 154 names plus one infant). The aircraft departed with a takeoff weight of 70,796kg (MTOW 73,500kg, MLW 71,121kg), thereof 8,296kg of fuel.

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This is an estimated position of #QZ8501 at 23:18 UTC when AirNav Indonesia say they lost radar contact pic.twitter.com/IMMht5xbEG

— Flightradar24 (@flightradar24)

December 28, 2014

The missing #QZ8501 aircraft is an Airbus A320 delivered in September 2008 http://t.co/7Ia0pEpr0S pic.twitter.com/Rr8EINmb7s

— Flightradar24 (@flightradar24)

December 28, 2014
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Por acaso não tenho razão de queixa dos da Air Ásia. Este ano fiz mais de uma dezena de voos entre Malásia e Singapura e nunca tive qq razão de queixa.

O mesmo não posso dizer por exemplo da Turkish e Emirates, onde viajo mais, que a priori serão companhias aéreas melhores, mas os problemas são mais que muitos. Contudo sei que os tipos de problemas que falo não são da mesma gravidade de perde um avião, claro.

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Sobe para 5 o número de mortos em incêndio num ferry. E há 66 pessoas por resgatar Continua por esclarecer qual a origem do fogo. Muitos dos passageiros retirados apresentavam sinais de hipotermia e sintomas de inalação de fumo.
     
Mafalda Ganhão |
12:00 Segunda feira, 29 de dezembro de 2014  Última atualização há 1 minutos
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Muitos dos passageiros resgatados apresentavam sinais de hipotermia /  Luca Turi/EPA

Subiu para cinco o número de mortos no acidente com o ferry Norman Atlantic, que se incendiou no domingo quando fazia a ligação entre Grécia e Itália. A confirmação de mais quatro vítimas mortais foi dada pelo ministro grego Miltiades Varvitsiotis.

Com as operações de salvamento ainda a decorrer, apesar das difíceis condições do Mar Adriático, 66 pessoas continuam por resgatar. Após escaparem ao incêndio e a uma noite gelada, muitos dos passageiros retirados apresentavam sinais de hipotermia e sintomas de inalação de fumo, adiantaram as autoridades. Ao todo, 478 pessoas viajavam no ferry.

Continua por esclarecer qual a origem do fogo. Ao que parece, as chamas terão deflagrado na área de estacionamento, sendo a hipóteses aceite como mais provável a que atribui a causa ao excesso de carga ou, pelo menos, à forma como esta foi distribuída.

A CNN cita um motorista de um camião que falou com a imprensa grega, para dizer que os camiões carregados de petróleo foram "embalados como sardinhas", com a carga a tocar no teto, o que poderia ter provocado faíscas, dada a agitação marítima.

Para piorar a situação, a marinha italiana acredita que as portas corta-fogo do navio não funcionaram, o que contribuiu para que as chamas se espalhassem rapidamente.

Entretanto,o procurador italiano de Bari, Giuseppe Volpe, anunciou  a abertura de uma investigação criminal sobre o acidente do ferry, para determinar  como é que o navio se incendiou e se houve negligência por parte da tripulação.

O dono da embarcação garantiu, entretanto, que todas as medidas de segurança foram tomadas e que o Norman Atlantic tinha passado todas as inspeções de segurança, incluiundo as portas de incêndio, no dia 19 deste mês. O ferry fazia a ligação entre o porto grego de Igoumenitsa e porto italiano de Ancona, tendo o incêndio deflagrado nas imediações da ilha grega de Othonoi.

Ler mais: http://expresso.sapo.pt/sobe-para-5-o-numero-de-mortos-em-incendio-num-ferry-e-ha-66-pessoas-por-resgatar=f904255#ixzz3NIHZVD00

 

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Dá para ver perfeitamente que o avião aterra "desequilibrado" e quando pára fica ligeiramente inclinado.

 

Fun facts:

The 747-400 wing weighs 95,000 pounds (43,090 kg), more than 30 times the weight of the first Boeing airplane, the 1916 B&W. 

The 747-400 wing measures 5,600 square feet (524.9 m2), an area large enough to hold 45 medium-sized automobiles. 

 

São só 43 toneladas de asa que ficam apoiadas nos trens da fuselagem central do avião :)

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