Jump to content

Notícias Variadas sobre Temas em Geral


GODfromage
 Share

Recommended Posts

Ou ando cego, ou faltava um espaço onde se pudesse colocar notícias variadas que não obriguem necessariamente a um tópico, mas também não merecem andar perdidas no meio dos desabafos.

Periodicamente lá surge uma notícia destas sobre a minha cidade.

Quinta-feira, 31 de Outubro de 2013
Braga entre cidades europeias com mais qualidade de vida
Um estudo da Direção-Geral de Política Urbana e Regional da Comissão Europeia, revelou que Braga é uma das cidades europeias onde os habitantes estão mais satisfeitos. Áreas como educação e transportes foram tidos em conta na pesquisa que incidiu sobre 79 cidades do velho continente.

Segundo o relatório, 89% das pessoas inquiridas estão satisfeitas com os estabelecimentos de ensino em Braga. Neste tópico a cidade está ao lado de Groningen (Holanda), Lille (França) e Graz (Áustria).
No que diz respeito à relação qualidade-preço na habitação, a cidade do norte de Portugal volta a registar um nível de satisfação alto, fixado nos 65%. A percentagem só é ultrapassada por cidades como Génova (Itália), Paris (França) (ambas com 95%) e Munique (Alemanha) (94%).

Considerada no relatório como uma "pequena cidade", por ter menos de 100 mil habitantes, Braga é um dos locais onde as pessoas mais gostam de viver, registando um nível de 95% de satisfação, assim como Luxemburgo, Burgas (Bulgária) e Piatra Neamt (Roménia). Por outro lado, é também uma das cidades onde as pessoas mais se preocupam com as questões do transporte público e os seus benefícios.
A pesquisa foi levada a cabo em Novembro de 2012 com o objetivo de "medir as perceções locais de qualidade de vida" nas cidades europeias. Questões como "o emprego, meio ambiente, habitação, transportes, cultura, serviços da cidade e imigração" também foram abordadas.

As percentagens resultam das respostas dadas por mais de 40 mil habitantes destas zonas urbanas, que dizem estar satisfeitos ou muito satisfeitos com os parâmetros avaliados.

Clique AQUI para ver o relatório completo.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Japan wants to sell its super-fast levitating trains to the US
maglev_large_verge_medium_landscape.jpg

Former US politicians have visited Japan for a ride on a train that uses magnetic levitation to travel at 315 mph. As cities around the world consider the introduction of maglev trains, the Japanese government hopes the American group's experience of the journey — a test ahead of Japan's planned introduction of a new high-speed maglev train line between the cities of Tokyo, Nagoya, and Osaka — will encourage American companies to invest in the expensive technology for deployment in their own nation.

The Americans on the train were on the advisory board of The Northeast Maglev, a company that is aiming to build a US line linking Washington DC to New York via maglev train. The New York Times reports the journey time between the cities would be reduced from three hours — via the US' current fastest train, Amtrak's Acela — to one hour on the new maglev line. Motherboard reports that the journey time between Washington DC and Baltimore would be a scant 15 minutes.

THE JOURNEY BETWEEN NEW YORK AND WASHINGTON DC WOULD BE REDUCED FROM THREE HOURS TO ONE

Construction is due to begin on the Japanese maglev line next year. It will stretch from Tokyo in the east to Nagoya in the center of the country by 2027, and on to Osaka in the Kansai region by 2045. Japanese Prime Minister Shinzo Abe has become a champion for the planned train line, saying "it truly is a dream technology" in a speech at the New York stock exchange in September. But as Abe talked maglev up abroad, back home in Japan he has faced criticism for the cost of the project as its budget spiraled to an estimated $112 billion. The cost is particularly prohibitive for an economy and population still in decline: the New York Times notes the number of Japanese citizens is set to decrease from 127 million to around 105 million by the time the line is extended to Osaka, meaning the maglev might not have the passengers to make its construction worthwhile.

THE JAPANESE GOVERNMENT HAS OFFERED TO HELP PAY FOR ABOUT 40 MILES OF THE US ROUTE

But if Abe's government can sell magnetic levitation to the US, it might well justify the expense. Abe showed his commitment to promoting maglev technology in a meeting with President Obama in which he offered to sweeten the deal for the Washington to New York train by putting several billion dollars of taxpayer money on the line. The New York Times reports Abe offered to provide the maglev guideway and propulsion system for the first 40 miles of the route, between Baltimore and Washington, free of charge.

That investment would certainly bring the creation of an American maglev closer to fruition. A train between New York and Washington DC may well be quicker and easier than flying the route, but The Economist reports that the $50 million raised so far in private capital by The Northeast Maglev group "would not even get the maglev out of downtown DC."

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uma falha informática obrigou esta manhã ao fecho de todas as lojas da cadeia Pingo doce, do grupo Jerónimo Martins.

Fonte oficial do Pingo Doce refere ao DN que se tratou "de um problema informático que obrigou ao fecho de todas as lojas" logo pela manhã.

De acordo com a mesma fonte, "o problema já está resolvido e as lojas estão a reabrir normalmente".

O problema, que obrigou a encerrar as quase 400 lojas da empresa em Portugal Continental e na Madeira, é atribuída a "uma falha informática", mas a Jerónimo Martins não adianta mais qualquer explicação sobre o que motivou esta falha.

Pronto, o Queijo aventurou-se a fazer bitcoins...

Link to comment
Share on other sites

Se fizessem isto cá, provavelmente seria possível ir de Lisboa ao Porto e Faro em 1h. Tecnologia muito interessante, pena o preço altissimo.

Muito tempo. Eu faço frequentemente Porto-Faro e demoro 40 minutos via ryanair =P (e pago MUITO pouco)

Link to comment
Share on other sites

Se fizessem isto cá, provavelmente seria possível ir de Lisboa ao Porto e Faro em 1h. Tecnologia muito interessante, pena o preço altissimo.

Muito tempo. Eu faço frequentemente Porto-Faro e demoro 40 minutos via ryanair =P (e pago MUITO pouco)

Quanto, se não é indiscrição?

Link to comment
Share on other sites

  • Stone locked and unlocked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.