EsCk Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 (edited) Parece que não é propriamente recente, mas só hoje é que fiquei a conhecer mais uma fénix a renascer das cinzas do carro elétrico. A marca é a Rimac. O carro é um super-desportivo, com 1000 cavalos.... num motor elétrico. Yep. É uma empresa Croata O design: Site oficial: www.rimac-automobili.com Recomendo visitar e dar uma olhadela.. Tem muita informação mesmo.. As specs: Performance Power output: 1088 hp Torque: 1600 Nm from 0 to 6500 rpm Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) 2,8 seconds Range: up to 600 km (realistic range – 500 km) Braking distance: 31.5m (100-0 km/h) Lateral g-force: 1.4 g Efficiency: 140-550 Wh/km 40 kW on-board charging 100 kW fast DC-charging Weight-to-power ratio: 1.79 kg/hp Weight distribution: 42% front, 58% rear Dimensions Total length: 4548 mm Total width: 1997 mm Total height: 1198 mm Ground clearance: Rear: 115 mm, Front: 105 mm Wheelbase: 2750 mm. Dry weight: 1950 kg Battery-Pack Lithium-Iron-Phosphate (LiFePO4) chemistry Configuration: 1400 cells - 200 series, 7 parallel Voltage: 650V nominal Capacity: 91 kWh Cooling: Freon (gas) with high-voltage heat pumps Milled aluminum and sheet aluminum housing Rimac Automobili Active Battery and Thermal Management Systems Several layers of redundant safety and protection systems Chassis Carbon fibre monocoque with integrated battery-pack Carbon fibre sub-frames (front and rear) Carbon fibre crash structure Front and rear suspension: Double wishbones, fully adjustable, pushrod operated. Electronically adjustable ride height. Fully machined aluminum uprights and wishbones Propulsion System Rear: Rimac Automobili D-PM-OC-600 – high speed dual permanent magnet oil cooled motors, 600 kW peak, 10.000 RPM, up to 97% efficiency Front: Rimac Automobili D-PM-OC-400 - high speed dual permanent magnet oil cooled motors, 400 kW peak, 10.000 RPM, up to 97% efficiency Dry sump lubrication Milled aluminum housings Reduction gearbox ratio: 3,5 Steering Rack and pinion electrically power assisted steering. Brakes Front brakes: Ventilated ceramic discs Ø 390 mm, 36 mm wide. 6-piston calipers, power-assisted. Rear brakes: Ventilated ceramic discs Ø 380 mm, 34 mm wide. 4-piston calipers, power-assisted. Up to 800 kW of regen-braking (adjustable) Safety Systems Front and side air-bags ABS Torque Vectoring with stability function Safety disconnect systems in case of crash Multiple ECU architecture for monitoring of safety-relevant electronic systems Body Full carbon-fibre body. Vou ter muitas saudades dos blocos de combustão interna, mas se é para dar lugar a carros elétricos destes... Que assim seja Edited April 2, 2013 by EsCk Link to comment Share on other sites More sharing options...
DG Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Ei lá. 500km de range. Muito bom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini0n Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Bué lindo. :Y: E custo disso? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vasco G Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Muito bonito o carro :Y: Link to comment Share on other sites More sharing options...
tufao Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 O carro é bem fixe. deve ser é carote. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GODfromage Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Até chegar à produção viável vamos ver. Além disso, veículos que não são reabastecidos em 5 minutos não são solução. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EsCk Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Até chegar à produção viável vamos ver. Além disso, veículos que não são reabastecidos em 5 minutos não são solução. Só falta corrigir essa falha, para já. O alcance e a potência e o peso já estão riscados na checklist. Acho que a Tesla já conseguiu desenvolver um posto que carrega em 15 minutos a bateria deles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GODfromage Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Se por 15 minutos de calma conseguir mais 500 km de autonomia, já se consegue ir do norte ao sul fazendo uma pausa para descansar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EsCk Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 A cagar, o carro acho que até faz 600 kms.. Eles é que dizem que realisticamente, é para os 500 que apontam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GODfromage Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 O problema é que não sei até que ponto os quilómetros não desaparecem quando começarem a puxar pelos cavalos, rádio, AC, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EsCk Posted April 3, 2013 Author Share Posted April 3, 2013 Em principio já estão a ter isso em consideração quando reduzem dos 600 para os 500. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now