Jump to content

Adeus Hotmail, olá Outlook.com


DSR
 Share

Recommended Posts

90302069.jpg

Adeus Hotmail, olá Outlook.com

O "velhinho" Hotmail vai dar lugar ao novíssimo Outlook.com. O anúncio foi feito pela própria Microsoft, que comprou este serviço de email ainda na década de 1990 e que, a determinada altura, chegou a ser o serviço de endereços electrónicos mais popular em todo o mundo.

Ao que tudo indica, o veterano Hotmail não vai morrer de um momento para o outro. As pessoas que fazem uso deste serviço - e não são poucas: mais de 350 milhões em todo o mundo - continuarão a receber mensagens, mas a determinada altura essa inbox onde continuarão a ser despejados os emails será integrada no novo serviço.

Alguns analistas indicam que esta decisão da Microsoft só peca por tardia, depois de vários anos a perder terreno para o Gmail, o serviço de email do Google.

Com esta manobra, a Microsoft pretende, por um lado, fazer uma mudança radical na apresentação do serviço de correio electrónico e, por outro, integrar o email dos seus utilizadores com todas as actuais ferramentas sociais, incluindo o Skype, empresa que a Microsoft comprou em Maio do ano passado.

“Estamos a apresentar o primeiro serviço de email ligado ao Facebook, Twitter, LinkedIn, Google e, muito em breve, ao Skype, a fim de trazermos contexto e comunicações relevantes aos vossos emails”, escreveu Chris Jones, da Microsoft, no blogue oficial da empresa.

“Com o novo Outlook.com, o vosso email pessoal ganha vida com fotografias dos vossos amigos, actualizações de estado e tweets que os vossos amigos partilharam convosco, a capacidade de falar via chat e através de videochamadas - tudo isto alimentado por uma lista de contactos actualizada que está ligada às vossas redes sociais”, adianta a mesma fonte.

O novo email da Microsoft terá igualmente ligação ao SkyDrive - o serviço de armazenamento “na nuvem” [em cloud-computing. Isto faz supor um ataque directo ao serviço Google Drive, mas também aos concorrentes Dropbox e Sugarsync. Paralelamente, os utilizadores do popular Messenger também continuarão a poder usar este serviço. A mudança será automática.

Há outras duas mudanças radicais a registar: por um lado o fim total da publicidade. O Outlook.com será gratuito mas não incluirá anúncios. Brian Hall, responsável máximo pelo Windows, considera que esta é uma forma de ganhar a confiança dos seus utilizadores. “O nosso nível de privacidade será superior. Ninguém constará de nenhuma base de dados nem serão mostrados anúncios”. Esta manobra poderá ser encarada como um desafio directo ao Gmail, que apresenta anúncios contextuais.

Por outro lado, a segunda mudança radical radica na compatibilidade com outros sistemas. Será possível, a partir do Outlook.com, consultar outros emails, como o do Google e do Yahoo, por exemplo. Dito isto, fica claro que a Microsoft quer transformar o Outlook.com não apenas num novo serviço de email mas antes numa aplicação web a partir da qual é possível gerir várias contas e vias paralelas de comunicação, resume o diário espanhol “El País”.

O Outlook.com já está disponível - aconteceu sem pré-aviso - em 14 idiomas (incluindo Português) e com aplicações para tablets e smartphones Android (em breve disponíveis noutros sistemas operativos móveis).

Publico

Link to comment
Share on other sites

Ja uso ha uns dias devido a uma simples funcao, o alias. Com um click crias x de emails diferentes agregados à tua conta que podes receber na mesma ou diferentes pastas.

eu por acaso também criei um alias na minha conta hotmail com o do outlook, mas se eu quiser mudar de email, ou seja passar a ter o outlook.com como email principal, achas que é possível?

Link to comment
Share on other sites

Ja uso ha uns dias devido a uma simples funcao, o alias. Com um click crias x de emails diferentes agregados à tua conta que podes receber na mesma ou diferentes pastas.

eu por acaso também criei um alias na minha conta hotmail com o do outlook, mas se eu quiser mudar de email, ou seja passar a ter o outlook.com como email principal, achas que é possível?

Tu quando fores enviar emails podes escolher qual a conta a usar mas para entrares na conta, o login tem que ser sempre com a conta que registaste.

Link to comment
Share on other sites

Bem bonito que está!

Ja uso ha uns dias devido a uma simples funcao, o alias. Com um click crias x de emails diferentes agregados à tua conta que podes receber na mesma ou diferentes pastas.

x2 thumbup.gif

Ja uso ha uns dias devido a uma simples funcao, o alias. Com um click crias x de emails diferentes agregados à tua conta que podes receber na mesma ou diferentes pastas.

eu por acaso também criei um alias na minha conta hotmail com o do outlook, mas se eu quiser mudar de email, ou seja passar a ter o outlook.com como email principal, achas que é possível?

Julgo que de futuro vai desaparecer @hotmail.com e passa tudo a outlook.com, não tenho a certeza mas julgo que foi o que li. Portanto o teu contacto seria automaticamente migrado.

Link to comment
Share on other sites

Bem bonito que está!

Ja uso ha uns dias devido a uma simples funcao, o alias. Com um click crias x de emails diferentes agregados à tua conta que podes receber na mesma ou diferentes pastas.

x2 thumbup.gif

Ja uso ha uns dias devido a uma simples funcao, o alias. Com um click crias x de emails diferentes agregados à tua conta que podes receber na mesma ou diferentes pastas.

eu por acaso também criei um alias na minha conta hotmail com o do outlook, mas se eu quiser mudar de email, ou seja passar a ter o outlook.com como email principal, achas que é possível?

Julgo que de futuro vai desaparecer @hotmail.com e passa tudo a outlook.com, não tenho a certeza mas julgo que foi o que li. Portanto o teu contacto seria automaticamente migrado.

pelo menos o que entendi é que vai haver esse novo serviço outlook.com, mas não vão substituir o [email protected] por [email protected], mas com a conta de hotmail.com temos acesso exactamente igual ao outlook.com apesar de nomes diferentes o serviço é igual, mantém a compatibilidade...

até porque alem do hotmail.com também existe o live.com

Link to comment
Share on other sites

Este serviço tem alguma vantagem em relação ao gmail ?

Tem, a que mencionei.

Mas eu já tenho 4 ou 5 emails com redireccionamento para 1 principal, com o bonus de estarem todos interligados em termos de emails secundários e recuperação de contas (o que é brutal e já me safou uma vez).

Que vantagem teria essa funcionalidade do Outlook em relação ao sistema que eu uso?

Link to comment
Share on other sites

Este serviço tem alguma vantagem em relação ao gmail ?

Tem, a que mencionei.

Mas eu já tenho 4 ou 5 emails com redireccionamento para 1 principal, com o bonus de estarem todos interligados em termos de emails secundários e recuperação de contas (o que é brutal e já me safou uma vez).

Que vantagem teria essa funcionalidade do Outlook em relação ao sistema que eu uso?

Bem simplesmente quando precisasses de um novo mail era so um click em vez de tares a passar pelo processo normal de registo. Depois tens a vantagem a receber os mails instantaneamente como se de o mail principal tratasse, isso não acontece com o Gmail. Je cheguei a receber mails alias no gmail com mais de 1 hora de atrazo.

Edited by Pablo Empanada
Link to comment
Share on other sites

Este serviço tem alguma vantagem em relação ao gmail ?

Tem, a que mencionei.

Mas eu já tenho 4 ou 5 emails com redireccionamento para 1 principal, com o bonus de estarem todos interligados em termos de emails secundários e recuperação de contas (o que é brutal e já me safou uma vez).

Que vantagem teria essa funcionalidade do Outlook em relação ao sistema que eu uso?

Aqui é só um email com diferente aliases que se fazem em 5 segs. Não precisas de perder tempo a fazer os redirecionamentos, configurações, nem a criação de pastas, se os quiseres em pastas separadas. Para ti que já os tens feitos terá a conveniência que o Pablo disse.

O que ainda não consegui foi redirecionar os mails da gmail para a conta da hotmail/outlook. Dá-me sempre erro.

pelo menos o que entendi é que vai haver esse novo serviço outlook.com, mas não vão substituir o [email protected] por [email protected], mas com a conta de hotmail.com temos acesso exactamente igual ao outlook.com apesar de nomes diferentes o serviço é igual, mantém a compatibilidade...

até porque alem do hotmail.com também existe o live.com

"Ao que tudo indica, o veterano Hotmail não vai morrer de um momento para o outro. As pessoas que fazem uso deste serviço - e não são poucas: mais de 350 milhões em todo o mundo - continuarão a receber mensagens, mas a determinada altura essa inbox onde continuarão a ser despejados os emails será integrada no novo serviço."

Não sei o que eles entendem por integração no novo serviço, no entanto e considerando que já acedo com a minha conta hotmail pelo outlook.com, não sei que outra integração poderá ser feita sem ser a mudança de nome.

Atualmente pode existir um [email protected] e um [email protected]?

Link to comment
Share on other sites

Bem simplesmente quando precisasses de um novo mail era so um click em vez de tares a passar pelo processo normal de registo. Depois tens a vantagem a receber os mails instantaneamente como se de o mail principal tratasse, isso não acontece com o Gmail. Je cheguei a receber mails alias no gmail com mais de 1 hora de atrazo.

O gmail tb permite alias, mas não são propriamente novos emails. Se, por exemplo o endereço de email for [email protected], tudo que seja [email protected] vai parar à conta de email. No outlook dá mm para mudar o "nome"?

Mais, quando dizes que recebes emails alias no gmail com atraso, qual é o "método de entrada" a que te referes? Simplesmente receber emails para [email protected]? Inda só tive registo de atrasos ao usar POP.

Link to comment
Share on other sites

Bem simplesmente quando precisasses de um novo mail era so um click em vez de tares a passar pelo processo normal de registo. Depois tens a vantagem a receber os mails instantaneamente como se de o mail principal tratasse, isso não acontece com o Gmail. Je cheguei a receber mails alias no gmail com mais de 1 hora de atrazo.

O gmail tb permite alias, mas não são propriamente novos emails. Se, por exemplo o endereço de email for [email protected], tudo que seja [email protected] vai parar à conta de email. No outlook dá mm para mudar o "nome"?

Mais, quando dizes que recebes emails alias no gmail com atraso, qual é o "método de entrada" a que te referes? Simplesmente receber emails para [email protected]? Inda só tive registo de atrasos ao usar POP.

Sim muda mesmo o nome, podes ter [email protected] que vai parar à conta que tens registada, na pasta desse mail se assim o escolheste. No gmail estava-me a referir ao pop pois esses alias não me dao grande jeito por manterem o mesmo nome. Depois a enviar email também é totalmente isolado e não aparece a dizer "in name of"

Edited by Pablo Empanada
Link to comment
Share on other sites

Bem simplesmente quando precisasses de um novo mail era so um click em vez de tares a passar pelo processo normal de registo. Depois tens a vantagem a receber os mails instantaneamente como se de o mail principal tratasse, isso não acontece com o Gmail. Je cheguei a receber mails alias no gmail com mais de 1 hora de atrazo.

O gmail tb permite alias, mas não são propriamente novos emails. Se, por exemplo o endereço de email for [email protected], tudo que seja [email protected] vai parar à conta de email. No outlook dá mm para mudar o "nome"?

Mais, quando dizes que recebes emails alias no gmail com atraso, qual é o "método de entrada" a que te referes? Simplesmente receber emails para [email protected]? Inda só tive registo de atrasos ao usar POP.

Sim muda mesmo o nome, podes ter [email protected] que vai parar à conta que tens registada, na pasta desse mail se assim o escolheste. No gmail estava-me a referir ao pop pois esses alias não me dao grande jeito por manterem o mesmo nome. Depois a enviar email também é totalmente isolado e não aparece a dizer "in name of"

Eu tinha também os meus outros emails a enviar por pop e tinha problemas de atraso. Optei por mudar para forward e o email chega no minuto. Depois é uma questão de colocar os filtros como deve ser. Com forward não é tão imediato fazer os filtros certos.

Um dos habituais problemas no forward são as mailing lists, porque normalmente se coloca como regra dos filtros o email exterior. Se por exemplo se tiver o email2 como exterior a enviar para o email1 e for enviado uma mensagem para o email2 a partir de uma mailing list, nao vem no cabeçalho o email2 para o qual foi enviada.

Uma forma de ultrapassar isso é por o email2 a fazer forward para [email protected] e depois colocar no filtro do email a regra "deliveredto: [email protected]". Assim normalmente não há stresses de mails perdidos nem de irem parar a outras labels.

Mas claro.. tem de se ter contas exteriores à mesma. No teu caso, como podes fazer isso dentro da mesma conta é mais facil. Estas dicas só sao uteis para os que já têm vários gmail =)

Edited by Probiotico
Link to comment
Share on other sites

pelo vistos acho que é melhor ainda n mudar para o outlook, é que tenho reparado que sempre que faço login pra ver os mails isto entra logo automaticamente para o messenger e não há forma como desligar isso dry.png

firefox webmail notifier

criei um alias novo para o outlook, coloquei todos os emails que queria arquivar do antigo hotmail numa pasta, e com este add on, monitorizo todos os emails gmail e outlook the tenho, sem as chatices do messenger.

Edited by cyberurbis
Link to comment
Share on other sites

pelo vistos acho que é melhor ainda n mudar para o outlook, é que tenho reparado que sempre que faço login pra ver os mails isto entra logo automaticamente para o messenger e não há forma como desligar isso dry.png

A mim nunca me aconteceu tal coisa.

Link to comment
Share on other sites

pelo vistos acho que é melhor ainda n mudar para o outlook, é que tenho reparado que sempre que faço login pra ver os mails isto entra logo automaticamente para o messenger e não há forma como desligar isso dry.png

Podes definir "invisível" como default

ya mas está sempre aparecer de qq maneira do outro lado que fiz o login pelo web messenger, o que vale é que existe a opção de voltar ao antigo hotmail e deixar este

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

The Best Web-Based Email Services

Despite the rise of social networking, you still need an email account. Luckily, your options are getting better and better.

Yes, you can send your pals a message in Facebook, and you can get to them more immediately with an SMS, iMessage, twitter DM, or instant message, but there are still plenty of usage cases that call for a good-old-fashioned email account. Just try signing up for any Web service without one. We scrutinized the five leading Web-based email services here. In descending order of U.S. popularity, they are: Yahoo Mail, Google Gmail, Hotmail (now in its new Outlook.com form), Aol Mail, and mail.com. In many ways, any of these will serve you well, but there are still noteworthy differences.

The webmail space has recently been shaken up with the introduction of Outlook.com, which offers the cleanest, fastest and yet feature-complete Web-based email service to date. The service is still technically in preview, but since July 31, the public has been able to create Outlook.com email addresses, and, as of August 15, over 10 million people had already done so.

Google's Gmail, in its eighth year of existence, has for a while been considered by many to be the cool email address to have, despite the search giant's scanning of all your email contents to serve you targeted ads and its busy, spreadsheet-like interface. What drove people to the new service were its at-the-time huge 1GB storage allowance, conversation view, and improved spam reduction. But despite its provenance from much maligned Microsoft, Outlook.com exceeds Gmail in pretty much every department—without the need for scanning your mail for ad targeting.

And Outlook.com isn't the only movement we're seeing in the Web-based email arena: old-timer Aol Mail (of "You've got mail!" fame) recently underwent a major overhaul, giving it a fresh, modern look and speedy operation. Though U.S. leader Yahoo Mail hasn't been majorly revamped in the last year, it's benefitted from several incremental enhancements, such as its cool, new Photos app, which lets you call up any photo you've sent or received over the whole life of your account.

With all these changes, it may well be time to re-evaluate your email provider. To guide you in this decision, and to get a deeper look at your options for Web-based email services, click through into the in-depth reviews below.

Outlook.com

With Gmail at Hotmail's heels, Microsoft has struck back with a new look for its mail service, some great new features, and a new name: Outlook.com. Even with the rise of Gmail since 2004, Hotmail has remained the world's largest webmail service, and Outlook/Exchange the largest business email system. But Microsoft's venerable email provider has lost ground, and the race has gotten tight: according to the latest numbers from comScore, Hotmail had 324 million worldwide users, Yahoo Mail 290 million, and Gmail 278 million. So it only makes sense that alongside Microsoft's major re-thinking of its premier product, Windows 8, the company's mail service would get a reboot, too. The result, Outlook.com, even in its current preview status, is good enough to take the crown from our existing Editors' Choice, Windows Live Hotmail.

You can get your own account at Outlook.com, with a new @outlook.com email address. Alternatively If you have a Hotmail, Live, or MSN account, you'll be able to upgrade to the new interface, and users will still be able to sign up for new @hotmail, @live, or @msn account for a while. Eventually Hotmail users will all be upgraded to the new service, though there's no scheduled date for that yet, and they'll still be able to keep their @hotmail addresses if they choose.

The new mail service takes as its foundation all the work Microsoft has done in recent years on Hotmail. That includes vastly improved spam filtering, mailbox cleanup tools, a much speedier interface, and the ability to attach large files via Web storage using SkyDrive. This allows a single attachment size of up to 300MB, compared with Gmail's 25MB. On top of all that work, Outlook.com renovates the interface with a far more modern, minimalist look. And it's not just the webmail service that changes: A dropdown next to the main icon in the new interface offers access to other suite members, similar to the way Apple's iCloud Web apps do, with brightly colored Metro-style tiles. These include People, Mail, SkyDrive, and, eventually, Calendar, though the Calendar sub-site was not updated yet at the time of my testing. The integration between these services is much tighter, especially with the new Microsoft account, which will tie together not just these, but also will work with your Xbox Live account if you have one, and your Windows 8 PC's default apps.

The Inbox

The inbox has been completely redesigned for simplicity, clarity, and easier access to your mail. Customization becomes much more basic: you no longer get whimsical background theme choices, but you can choose a basic interface color. Microsoft has redesigned the smaller top frame so that there is more room for the messages. You do lose some customization with Microsoft's new webmail design, but as we've seen with Facebook, which offers zero customization, users just want a tool that performs the activity they're engaged in, without interface distractions.

For many, though, the most welcome change will be the disappearance of display ads. And you won't see any ads at all when reading messages from your contacts. Nor does Microsoft scan the contents of your mail to target ads to you, as Google does with Gmail. Outlook.com is served via secured HTTPS, as Gmail is.

When reading main from one of your contacts, instead of the text ads in the right-panel, you'll see one of your contact's images from a connected social network, including Facebook, Twitter, and LinkedIn, and you'll get the ability to view the contact's latest tweet, Facebook profile. This personalizes your email interaction, and gives you a view into what's going on with whoever it is you're writing to, too. You can also import all you contacts from any of these social networks or from Gmail. There's even a setting that lets you use Gmail shortcuts, if you're comfortable with those.

I do like how there's still a preview panel (something not offered in Gmail), but the divider that separates the inbox from the preview below isn't heavy enough. If, however, you use the side-by-side view, which is more in keeping with Windows 8's mail app, the preview panel looks a lot clearer. Or you can have no preview at all, if you prefer the Gmail way of doing things.

Interface Advantages

Another interface advantage over Gmail Outlook.com offers is right-click menu choices for replying, forwarding, and so on. Right click in Gmail and all you'll get is your browser's default menu. Other helpers in Outlook.com called "Instant Actions" show up as icons next to a message's subject when you hover the mouse over it, letting you mark the message as read/unread, delete it, or flag it. The last action instantly moves the message to the top of your inbox.

Outlook.com offers a conversation view that's clearer than Gmail's, and unlike Google's mail service, Outlook.com will never present you with the predicament where the Send option isn't showing in the browser window while you're composing a reply. Outlook.com's inbox updates automatically and quickly, just like Gmail's. This used to be an advantage in Google's email, but, in several tests, a message sent to both services reached both at the same time; it even reached the Outlook.com inbox sooner in some cases.

Despite its vastly simplified interface, Outlook.com maintains all of Hotmail's slick integrations—photos, videos, and documents can all be viewed right in the inbox. That includes viewing Word, Excel, and PowerPoint documents without launching the Office app in question. The image viewer is a well-designed, black-framed affair, letting you play slideshows on-page whether the images were attached to your incoming email or simply linked to from a photo sharing site like Flickr.

You also get view options to just show mail from contacts, groups, newsletters, or social updates. And the Quick views choices along the left rail let you see just emails that include documents, photos, or shipping updates. And you can add your own custom categories to these.

Search is also well handled. As you type letters in the search box, any of your contacts' names that match appear, along with options below to search by From, Subject, and To fields. An advanced search option adds the ability to specify a date range, keywords, folder, and whether or not the message has attachments.

Outlook.com lets you add multiple inboxes from other services, including Gmail, and you can hook into your Exchange server if your business has one. As well as just reading mail from all the connected accounts, you can send from any of them within Outlook.com, simply by choosing your From address from a dropdown in the new mail view.

Inbox cleaning and Organizing

Outlook.com includes the same ground-breaking mailbox-tidying and organizing tools that were added to Hotmail over the last two years. The go-to menu for mailbox cleanup is Sweep. One great tool available here is the built-in Unsubscribe, which saves you from having to go to the originating site of the newsletter or mail blast list. Another Sweep option lets you move all messages—including future messages—from an address to a designated folder. If you don't want everything from the offending sender to go away, you can have Outlook.com just keep the most recent message in your inbox, or delete or move any messages older than 10 days. If that's not enough, you can create custom rules for moving and deleting this "graymail." And for simply deleting messages quickly, you can hit the Del key, which instantly zaps the email you have highlighted—no need to click the Delete button, as you do in Gmail.

A neat new tool is "My Friend's been hacked!" This lets you tell the service that someone or some entity has taken over a friend's Outlook.com account and get assistance for getting the account back. Outlook also offers aliases, so you can share a different "disposable" email address that will send mail to your account. Not only does Outlook.com have strong protection from inbound spam—even superior to that in Gmail, according to recent tests—but it also blocks spam being sent from your account. I can't tell you how many times I still see these inane emails from friends whose accounts have been compromised.

Instant Messaging

The speech bubble icon opens a chat sidebar, in which I could not only chat with my Messenger friends, but even switch to Facebook chat in mid-conversation, since contacts are associated with their accounts. The chat interface looks pretty much identical to that of Windows 8's Metro Messaging app. Outlook.com's chat offers smilies that are large and clear. I sometimes have to squint in other IM client to scan through a bunch of redundant smilies, but the selection is well chosen in Outlook.com's client. You can set your availability individually for Microsoft and Facebook messaging. You can save messages to a folder in Outlook.com for later viewing, but I found it hard to remove a conversation I'd finished.

Though it's not built out yet, Outlook.com chat will include integrated Skype video calling. Our Editors' Choice videoconferencing service delivers the best image and sound quality, so we'd only expect it to work just as well inside Outlook.com. We'll test it when it's available.

Though Microsoft has big plans for the mobile version of Outlook.com, I only quickly tested it on my iPad, where it wasn't fully functional yet. In any case, it makes more sense to work with email in the device's native mail app. I expect smooth operation on Windows Phone and Windows 8 tablets.

link

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.