Jump to content

Dropbox

iRule
 Share

Recommended Posts

• 3 years later...

Como se andam sempre a queixar de falta de espaço no Dropbox cá vai a dica, só funciona em windows pelo que dizem, por isso ainda não testei e como tenho 50GB, i really don't care harhar.gif

We have talked about Dropbox’s new camera import feature previously which allows you to import photos from digital cameras that you connect directly to your PC to your Dropbox storage. This can be useful if you use Dropbox to store your photos anyway. Free users may run into space issues pretty soon though, as individual photos these days take up Megabytes of free space.

Dropbox is currently running a promotion that extends the available storage space for users who use the service’s photo import feature.

Storage space is increased in 500 Megabyte chunks by a maximum of 4.5 Gigabytes. For this to work, it is necessary to run the new Dropbox 1.3.12 client. This client is experimental and only linked at the Dropbox forum and not on the main site.

It is not clear if users will keep the additional storage space forever, or if it is only available in the beta period.

During this beta period, we are also offering additional free space to test automatic uploading of photos and videos. For every 500MB of photos and videos automatically uploaded, you’ll receive another 500MB space bonus, up to 4.5GB total.

It is however likely that users will receive the space upgrade permanently.

To receive the update, users need to upload photos via the new photo import feature. If you do not have that many photos on your camera, you could simply shoot a lot of photos, connect your camera to Dropbox to get the additional 4.5 Gigabytes of online storage space.

Some users have reported that the feature is not available on their computer, even after installing the latest experimental Dropbox client. It is not clear why it is not there at this point, but there seems to be no option available to force it to appear. Dropbox also notes that photo import is currently not working under Linux or Apple Macintosh 10.4 systems.

The photo import feature relies on Autoplay, which needs to be enabled. This is done under Start Menu > Control Panel > Hardware and Sound > AutoPlay in Windows 7.

dropbox-photo-import-600x472.jpg

Check out the forum post

If it works on your computer, you could use it to get an extra 4.5 Gigabyte of Dropbox storage. Not too shabby if you ask me.

http://forums.dropbo...ic.php?id=52900

Ou seja instalam a app Beta, configuram, fazem o upload de fotos ou videos (talvez sirvam filmes 14.gif) e por cada 500Megas eles oferecem mais 500Megas até ao maximo de 4,5GB

Agora venham dizer que precisam de espaço camursowf0.png

É que eu tinha lido o teu post na diagonal e pensei que eram 500MB por cada foto. Depois é que vi que eram 500MB de fotos lol. Se tiver com paciência mais logo já vou sacar uns Packs de Wallpapers...

Tinha a drop quase cheia, assim que comecei a enviar, subiu-me logo 500 megas.

A pergunta que se coloca é : como é que tens 50gb?

Tem o pacote pro50

(provavelmente)

Edited by Hyde

A pergunta que se coloca é : como é que tens 50gb?

http://www.fastnewsforum.net/topic/60322-htc-sensation/page__view__findpost__p__1308214

Tinha a drop quase cheia, assim que comecei a enviar, subiu-me logo 500 megas.

Então tá a funcionar :)

cool :y:

Isso da parceria da HTC com a dropbox ainda funciona?

Funciona, mas é apenas para modelos a lançar em 2012

Já agora, também lançaram a app beta para Droid em que o esquema é exactamente o mesmo

Façam o upload da primeira foto ganhem 500 megas, façam o upload de 500megas, ganham mais 500

Download da app aqui

http://db.tt/4ZL2gCdt

atenção que isto é complementar ao método do primeiro post, não é 4,5 desta forma, mais 4,5 da outra.

É no máximo 4,5

2012-02-03%2009.45.14.png

Working :)

2012-02-03_09-47-28.png

Tem app para iOS

Para pc a app é paga, mas podes criar uma ligação de rede que funciona exactamente igual ao dropbox. Deixei lá as instruções para o fazer ;)

Criem a ligação de rede que é exactamente igual a ter a app, e com a vantagem de menos lixo no pc

Fdx, não consigo por esta merda a funcionar. Já instalei a versão do site e activei o auto-play como aparece na imagem. Ligo o meu telemóvel mas depois não acontece nada. Não começa a fazer upload automaticamente. Fiz manual e não me deu os megas extra.

Já descobri o que era.. No painel de controlo e para o meu caso que tenho um Arc, tive que ir a Hardware e Som, Dispositovs e Impressoras, Xperia Arc, e alterar o prograrma que estava na tab "Import pictures and Videos" para o Dropbox. Só depois disto é que começou a fazer a pesquisa automática e fez upload e recebi os primeiros 500 megas.

Granda volta, fdx.

Edited by EsCk