Jump to content

Outerra


Lancer
 Share

Recommended Posts

This Game Engine Wants to Build Entire Planets

The kids at Outerra aren't out to do much. Only create a game engine that can create entire planets for you to mess around in.

An indie project, the goal is to build a "3D planetary engine for seamless planet rendering from space down to the surface". Which means build a whole planet, letting you start it in orbit then fly it all the way down to the surface, with no loading times and no artificial walls.

Once the planet is rendered, Outerra claims to then be able to run, well, a game on top of it, with vehicle physics and 3D object importation ready to go.

It's an ambitious goal, one that's been the dream of game designers—including mythical space MMO Infinity —for decades. Hopefully these guys can pull it off!

Outerra [Official Site, via PC Gamer]

porque raio é k não mostra o video no forum? >.>

Edited by Mini0n
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Muito bom!

/3D Nerd talk

Engraçado que há coisa de 2 anos atrás usei um método semelhante num filme que tivemos de fazer. Basicamente tinha uma pradaria enorme com um cão a correr lá.. tudo em 3D.

Ao fazer a relva, usei um mapa gradiente de cinzentos para calcular a altura da relva. Ou seja, mais perto da câmara, tinha os cinzentos mais escuros, que era onde estava maior densidade de relva. À medida que a distância aumentava, a densidade da relva ia diminuindo, mas não se notava quase. Também aproveitei-me de um pouco de profundidade de campo e desfoque.

É semelhante ao que eles usam aqui, excepto que o meu método é para um filme e não tem que ser calculado em real-time, só no render final :P

Mas foi a melhor forma que encontrei para tempos aceitáveis de render. No meu caso, no plano mais afastado, nem sequer tinha relva. Usei uma textura verde/terra, que à distância não dava para perceber se era mesmo relva ou não.

/3D Nerd talk

Isto para fazer relva para filme, que é renderizado frame a frame e cada frame demorava 5 minutos, penso eu. Agora imaginem fazer isto a 60fps, completamente fluído, com a programação de cálculo e visualização por detrás.

Cada vez dou mais valor aos motores de jogos.. Tenho colegas que já me deram dicas que também é um campo muito bom para aprender e trabalhar no futuro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.