Jump to content

Razorback2 Gone


Revenge
 Share

Recommended Posts

With more than one million users, the largest waiter eDonkey/eMule of the world, Razorback, east was gone this morning in the hands of the Belgian federal police force. Two of its administrators remain injoignables per hour when we write these lines.

We have only very few information. The whole of the waiters of Razorback were seized this morning towards 10H by the Belgian federal police force. Although Razorback association domiciled in Switzerland, it is in Belgium that the system main part was installed. Razorback did not lodge any illegal contents and even took part very actively in the diffusion of legal contents such as those of our chain of remote loading of software or the free musics of Jamendo.

The waiter used for eMule and eDonkey was nevertheless an index of million files exchanged on the networks peer-to-peer, including one great part were illicit. The principal administrator of Razorback had indicated in the past that it was ready with blacklister the files brought back to him by the holders of royalties, but it never had any answer. Finally the whole of the material was seized this morning, indicates a source close to Razorback to us, while two administrators of the waiter remain injoignables at this beginning of afternoon.

Razorback tried to reconcile legality and P2P while taking part in many legal projects, by providing the stastic invaluable ones for the cabinets of marketing, and by diffusing paying files protected by DRM, for the account of content providers.

But especially, the disappearance of Razorback will not change absolutely anything for the million users eMule, who profit already since from very many months of a network entirely decentralized baptized "Kad".

We will inform you as soon as we will have more information.

E lá se foi o melhor servidor do emule. O que vale é que agora existe o KAD.

Link to comment
Share on other sites

Alguém ainda se lembra do Silent Bob??

Pois, era o melhor servidor, quando acabou, outro tomou o seu lugar (Razorback), seguindo a lógica...

:fnf:

Seguinto a logica agora é o KAD :P

Eu sei me ligar a nenhum servidor, apenas com o KAD, ligo-me logo a monte de fontes.

Link to comment
Share on other sites

Há uma coisa que nunca percebi nestas apreensões...

O razorback tinha alguma pirataria? Quem pôe lá a pirataria nao sao os users? O razorback apenas servia de conexao para os users...

Em vez de irem atraz dos users, que sem duvida é muito mais facil, andam meses e meses há prokura de a font de um servidor...

Como se isso parasse alguem, ou fosse muito complikado conectar a outro...

Link to comment
Share on other sites

Bah... paciência. 1 milhão de users que se vão fazer distribuir pelos DonkeyServer n.º x... E pensa a bófia, se calhar, que o pessoal vai largar o eMule por causa de lhes tirar um servidor!!!! :lol:

Razor - RIP.

Link to comment
Share on other sites

Há uma coisa que nunca percebi nestas apreensões...

O razorback tinha alguma pirataria? Quem pôe lá a pirataria nao sao os users? O razorback apenas servia de conexao para os users...

Em vez de irem atraz dos users, que sem duvida é muito mais facil, andam meses e meses há prokura de a font de um servidor...

Como se isso parasse alguem, ou fosse muito complikado conectar a outro...

Se oferecesses o teu carro para transporte de droga por parte dos traficantes, também ias preso pah :P
Link to comment
Share on other sites

looool "menace to society" :funny:

Sim senhor grande servidor de index de ficheiros, agora eu duvido muito que o "patrao" do razorback queria ver no seu servidor "videos de treino de terroristas", "nanuais para fabricar bombas" etc etc...

LOL, estes gajos... E os tipos da MPAA tinham de vir com a história do costume: "ah e tal... e porque perdemos nao sei quantos milhoes com a pirataria..." como se o pessoal que saca fosse comprar o material no caso de nao poder ter à borlix. LOL, os piratas são uns criminosos do piorio!! LOL , são uns terroristas, fujam fujam! :funny:

Link to comment
Share on other sites

' date='Feb 24 2006, 02:18' post='255331']

looool "menace to society" :funny:

Sim senhor grande servidor de index de ficheiros, agora eu duvido muito que o "patrao" do razorback queria ver no seu servidor "videos de treino de terroristas", "nanuais para fabricar bombas" etc etc...

LOL, estes gajos... E os tipos da MPAA tinham de vir com a história do costume: "ah e tal... e porque perdemos nao sei quantos milhoes com a pirataria..." como se o pessoal que saca fosse comprar o material no caso de nao poder ter à borlix. LOL, os piratas são uns criminosos do piorio!! LOL , são uns terroristas, fujam fujam! :funny:

:funny:

Link to comment
Share on other sites

Alguém ainda se lembra do Silent Bob??

Pois, era o melhor servidor, quando acabou, outro tomou o seu lugar (Razorback), seguindo a lógica...

:fnf:

Seguinto a logica agora é o KAD :P

Eu sei me ligar a nenhum servidor, apenas com o KAD, ligo-me logo a monte de fontes.

Esse KAD que falas Revenge, não o encontro na lista de servidores...

Link to comment
Share on other sites

KAD não é nenhum servidor, é uma rede entre utilizadores emule, podes ligar a rede kad usando a última versão do emule.

Hm..interessantes, essa opção encontra-se nalgum sitio específico? Uso o Koizo e não o emule, sabes se intrefere nalguma coisa?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.