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The Bureau: XCOM Declassified


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2K Games Anuncia XCOM

A 2K Games anunciou hoje que XCOM, o re-imaginar de uma das séries de estratégia que marcou a história dos videojogos, está a ser desenvolvido na 2K Marin, o estúdio que foi responsável pelo desenvolvimento de BioShock2.

Em desenvolvimento para PC e XBox 360, XCOM combina os elementos estratégicos que marcaram os primeiros jogos da série com uma narrativa repleta de suspense, e transforma-os num jogo de tiro em primeira pessoa único.

XCOM re-imagina a história clássica da batalha da humanidade contra um inimigo desconhecido, e coloca o jogador directamente no papel de um agente do FBI cuja missão é identificar e eliminar a ameaça que se expande. Fiel às origens da série, XCOM incumbe os jogadores de superarem probabilidades de alto-risco através de jogadas estratégicas, em combates que colocam frente a frente o engenho e fragilidade humana contra um inimigo que está para além da compreensão.

http://i.imgur.com/lFeuL.jpg

Numa perspectiva em primeira pessoa, os jogadores poderão sentir verdadeiramente o medo e tensão que surgem na luta conntra um inimigo que está violentamente a sondar e a traçar o seu caminho para o nosso mundo.

XCOM está a ser desenvolvido para PC e XBox 360, mas não foi para já revelada uma previsão de lançamento.

:god: That just made my day! :god:

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Epah... depende...

A componente estratégica do planeamento (vista do Planeta) pode ser exactamente igual.

Claro que um FPS não é um turn-based strategy, mas a ideia que eu tenho é que isto é altamente positivo. Isto tem de inovar.

Aliás, na Kotaku saiu há pouco um artigo com o qual concordo 100%!

What's The Big Deal About A New XCOM?

Se puderem, leiam o artigo todo.

Resumindo:

Look, if that's you, it's OK to feel a little disappointed. As a life-long X-Com fan (hence this piece!), I can't help but feel a slight twinge of it myself. But consider the following before getting too down:

- Turn-based strategy games are a complex genre. They are, Civilization's gentle, strategic beauty aside, for the hardcore! In case you've been asleep the past 2-3 years, games of this scale (big publisher, big developers) can't afford to appeal just to the hardcore anymore. See games like Metroid, Fallout 3 and even the latest Splinter Cell for examples.

- They're a niche. That's why you only really see them released on handhelds these days. When Valkyria Chronciles - probably the most polished and enjoyable turn-based strategy game in a decade - can't even sell a million on the PS3, you know it's a limited sell.

- You want to play the old X-Com so bad? Go play the old X-Com! You can get it on Steam. It still looks, and plays, great, as does its oft-overlooked sequel, Terror From The Deep. If you want something a little more modern, try UFO: Aftermath, the game's 2003 spiritual successor. If you want something a little more portable, try Rebelstar Tactical Command, for the Game Boy Advance. Point is, a new X-Com game needed to be just that, new, because the old ones are just fine, and are still available.

- These developers have worked on Tribes and BioShock. They know how to make a good first-person shooter. You may not be getting a turn-based strategy game, but you'll probably get a great shooter, and one that retains the strategic element to boot.

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Não concordo nada, acho que para lançarem algo com o nome XCOM, mais vale manterem-se ao formato inicial. É um nicho? So what??? Cada jogo tem o seu lugar! Se formos a olhar para todos os géneros como "se tem sucesso fica assim", "se não vira fps" então acontece o mesmo que aconteceu na industria de videojogos no PC.

O enjoo de FPS foi tal que o pessoal fartou-se e foi para as consolas. Nada que eu na altura n tenha avisado, pq era por demais evidente!

Para andarem a estragar mais franchises com revamps no formato FPS, podem ficar quietinhos e deixar os jogos bem guardados na cantinho especial da memória do pessoal.

É como o Jagged Alliance. Está-se mesmo a ver que qd esse aparecer outra vez, vai ser no belo do formato FPS. A única razão para ainda ninguém ter pegado nele é claramente porque ninguém está disposto a lançar um jogo turn based do género e a converte-lo para o formato de FPS, este não se iria distinguir basicamente em nada da pilha de outros FPS que existem. Isto é muito mau...

Edited by HERiTAGE
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Estás-te a esquecer da borrada que foram o X-Com Apocalypse e as tentativas falhadas do UFO Aftermath, Aftershock e Afterlight?

A série UFO nada tem a ver com a série X-COM, foi feita por programadores e uma empresa que apenas pegou na ideia de xcom e tentou criar um jogo há altura, para preencher o vazio deixado por x-com.

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Não deixam de ser tentativas de fazer um jogo com o "conceito" do XCOM. Joguei os 3, e está na cara que aquilo é um X-COM wannabe.

Agora, turn based em 2010? Não me parece. Um gajo hoje em dia quer é acção!

@Jokeman: acho que comprei isso por 5€ no Direct2Drive há uns tempos... :unsure:

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Não deixam de ser tentativas de fazer um jogo com o "conceito" do XCOM. Joguei os 3, e está na cara que aquilo é um X-COM wannabe.

Agora, turn based em 2010? Não me parece. Um gajo hoje em dia quer é acção!

@Jokeman: acho que comprei isso por 5€ no Direct2Drive há uns tempos... :unsure:

Fala por ti :P eu ainda jogo X-COM, e de vez em quando UFO.

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@Jokeman: acho que comprei isso por 5€ no Direct2Drive há uns tempos... :unsure:

Só se foi em alguma promoção... o bundle está a 8,95£ (10,21€) agora. De qualquer maneira, é mais barato que no Steam. :)

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Não deixam de ser tentativas de fazer um jogo com o "conceito" do XCOM. Joguei os 3, e está na cara que aquilo é um X-COM wannabe.

Agora, turn based em 2010? Não me parece. Um gajo hoje em dia quer é acção!

@Jokeman: acho que comprei isso por 5€ no Direct2Drive há uns tempos... :unsure:

Não percebo como dizes isso... Isso é basicamente um estupidificar dos jogos.

Qq dia acabas com os managers de futebol que passam a ser simuladores mediocres pq um gajo quer só é acção, não é ver letras a piscar num ecrã.

Ou acabas com os civilizations e passa a ser tudo RTS manhosos pq um gajo quer é ver os bonequinhos a mexer.

Ou acabas com os jogos indie porque um gajo quer é ver gráficos leet comó caraças.

Podia estar aqui a tarde toda a dar exemplos...

O mal disto é que das pessoas que hoje em dia jogam videojogos, muito poucos sabem o que é realmente um BOM jogo.

Edited by HERiTAGE
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Não deixam de ser tentativas de fazer um jogo com o "conceito" do XCOM. Joguei os 3, e está na cara que aquilo é um X-COM wannabe.

Agora, turn based em 2010? Não me parece. Um gajo hoje em dia quer é acção!

@Jokeman: acho que comprei isso por 5€ no Direct2Drive há uns tempos... :unsure:

Fala por ti :P eu ainda jogo X-COM, e de vez em quando UFO.

Amigo, comprei, como disse, os X-COMs e tenciono (pelo menos) chegar novamente ao fim do Terror From The Deep (o único que joguei).

O Apocalypse não gostei muito...

Estou é a falar num nível superior, em termos de objectivos de uma empresa que pegue no jogo. Resume-se a guito...

E o guito vai-se buscar ao pessoal que gosta de acção!

Also, a minha infância foi a jogar tudo o que mexia.

A minha adolescência idem aspas.

Agora é mais complicado, por causa do trabalho, mas sempre que posso, jogo.

Portanto, da minha parte, sei bem o que é um BOM jogo.

Aliás, ainda estou à espera de ver um RPG ao nível do Buck Rogers Countdown to Doomsday. -_-

Mas a questão é que hoje em dia, como disse em cima, resume-se tudo aos lucros...

As empresas estão-se pouco cagando para o resto.

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O mal disto é que das pessoas que hoje em dia jogam videojogos, muito poucos sabem o que é realmente um BOM jogo.

:god:

Heri em alta :y:

lol

Chamam-se gostos. Quem lê isso pensa que só vocês é que sabem o que é um bom jogo. Isso soa a conversa de velhos ressentidos com a vida.

Seja como for, há mercados para tudo. Converter estratégia para turnos para FPS é uma solução (fácil), mas não necessariamente a mais certa. O Sins of a Solar Empire, um jogo bastante hardcore diria eu, foi um sucesso qd em papel não o parecia e nem sequer o lançaram com DRM. Tem tudo a ver com o mercado para que direccionam o jogo.

XCom Reimagining Not Being Made by BioShock 2 Team

Despite yesterdays reports, the new XCom will not be made by the BioShock 2 team.

Yesterday we reported that 2K Marin, the team that made BioShock2, would be working on a new XCom game; but it turns out that that is not entirely true.

The XCom shooter will in fact be made by 2K Australia, which is apparently a sister studio to 2K Marin, referred to as the "the Canberra, Australia arm of 2K Marin." While 2K Australia did work on BioShock 2, it was not the main programming team, so while the announcement was technically true, it was a little on the misleading side.

2K reassures fans that "the Canberra, Australia arm of 2K Marin" will stay "true to the roots of the franchise" as they "re-imagine and expand the rich lore."

the escapist

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Acho que não:

2K Studio Name Madness Continues With New XCOM Game

Thanks to a confusing set of press releases and an even more confusing name change, most people aren't sure who to thank/blame for the development of the new XCOM game. So let's set the record straight.

I spoke with Martin Slater, studio director of the former 2K Australia office in Canberra this morning. The fact I said "former" should tip you off that some changes have been made.

The studio once known as 2K Australia, and before that as Irrational Games (Canberra), is now known as...2K Marin. The 2K studio in Marin, California is also known as 2K Marin. Despite there being 7500 miles of Pacific Ocean between them. Confused? You're not alone.

The change was made recently for a number of reasons. Firstly, the development teams in Marin and Canberra have been working together for a number of years, first on BioShock 2, now on XCOM (and will continue to do so for future projects), so a decision was made to bind the two together, bring them under the one name (so "2K Australia" no longer exists). That way, 2K felt it wouldn't need to keep differentiating between them, and could just say "2K Marin" and know it covered both.

But why Marin? Why not call it 2K Australia, or come up with something new altogether? Slater says the publisher went with Marin because that name was already an "established brand", thanks to the success of BioShock 2, something 2K Australia - which hadn't led development on a project since 2004's Tribes Vengeance, when it was known as Irrational - lacked.

The partnership means the two studios will be able to run projects concurrently; BioShock 2 was done primarily by Marin, with Canberra's help, while XCOM is being led by Canberra with assistance from Marin.

So, to recap: 2K Australia, as a name, is no more. There are now two studios, one in Australia, one in Marin, both called 2K Marin. They are sister studios.

And there you have it. We've learned two things from this. One, XCOM is being developed primarily in Australia, and two, 2K really need to stop changing the names of their studios every 18 months, because it's ridiculous we have to make posts like this just to clear things up!

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  • 3 weeks later...
XCOM Details: A Little Bit Of This, A Little Bit Of That

dGM5L.jpg

The Official Xbox Magazine got the first look at 2K's upcoming XCOM title this month, with the first details on the game revealing that there's cause for both hope and concern among fans of the original's strategic twist.

The causes for hope? As promised when first revealed, there is some element of research and strategic planning to be had, with researchers and engineers working on new weapons and a choice of missions on offer that come and go in real-time, meaning the game's outcome will vary depending on which ones you choose and complete.

And the causes for concern? Well, the report makes it sound like your actual input on things like research is minimal, while the missions you can choose sound pre-programmed, and not the result of your active measures in combating the alien menace. Worse still is the suggestion that, at the time of the playthrough, while you had allies in the field with you as part of a promised "tactical" throwback to the original games, you couldn't actually issue any commands to them.

The other key take-away from the piece is that, story-wise, this isn't your Grandfather's X-Com, your Air Force base, FBI credentials and retro aesthetic a world away from the sci-fi trappings of Enemy unknown and Terror From The Deep.

Head below for a summary of the entire thing, which we'll point out now, is a game still in development (so stuff can change!). It's all sounding pretty great as a new game. But as an X-Com game? I'm beginning to have my doubts.

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Sempre é melhor que estar sem nada... <_<

Tipo Dungeon Keeper ou B'n'W... -_-

Como não sou grande fã de RTS, não me aquece nem me arrefece :P

Venha SCII :P

Já tem data marcada! :D

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First XCOM Screens: Mad Men vs Gray Men

Though we've seen OXM's coverage of the upcoming XCOM reboot, PC Gamer also have a piece on the game, and it's now online. There's not much new in the way of info, but there's now some screenshots for you to...enjoy?

As you can see, this isn't a 50's-inspired America, it is 50's America. And while we've already caught the gist of the details from OXM's article, the following quote is new, serving perhaps as the crux of both the developer's intentions and long-time X-Com fan's fears.

"We're really good at making shooters" says design director Jonathan Pelling. "We've got a lot of experience doing that, and I think that provides a unique opportunity to present XCOM in a much more immersive and intimate format. Putting it into the first-person shooter is going to blow it up a little bit."

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Eish... :no:

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